Friday, June 28, 2013

Aplikasi PAS ( Parti Islam Se- Malaysia) android untuk semua... PAS FOR ALL


Assalamualaikum..

"Pagi yang indah..
Malam yang tenang..
Setiap manusia ingin menyempurnakan kemahuan mereka..
Supaya mereka sentiasa mereka sentiasa bahagia..  
     
Di mana mereka meletakkan kebahagiaan mereka?
Ianya untuk dinikmati oleh satu organ yng sangat unik, iaitu hati.."        

Kata-kata yang ingin akuwaasil kongsi dengan korang semua.. ^_^

Kita diberi nikmat oleh Allah.. Allah kurniakan kepada kita untuk     menyempurnakan fitrah diri kita..
Kebahagiaan..

Allah menciptakan manusia akal supaya manusia dapat berfikir..
Dan Allah tak jadikan kita robot yang lurus supaya kita dapat berfikir dengan bebas, bebas, bebas.. supaya manusia dapat menilai dan sentiasa mengingatiNya..
                 
Allah berfirman: Tidak aku ciptakan Jin dan Manusia  melainkan untuk beribadat kepada Ku..        

Dan manusia ini ada juga kelemahan..iaitu lupa.. Allah ingin menguji sejauh mana mengingatiNya tatkala Dia mengurniakan segala nikmat yang tidak terkiranya..

Adakah dia terus bersyukur tatkala Allah bagi nikmat yang memudahkan dengan berbuat perkara yang       diredhaiNya atau bersikap kufur dengan menyalahgunakannya dan melakukan perkara yang mungkar dengan atau kita sia2kan begitu sahaja..

Akuwaasil ajak entum semua kita Bermuhasabah, merenung sejauh mana diri kita...

Semoga kita dapat tingkatkan diri ^_^ kita setiap masa

Sekarang ni akuwaasil nak berkongsi tentang satu aplikasi android yang bermanfaat..

TAPI

YANG PERTAMA NYA SEKALI

ONLY FOR ORANG YANG MINAT DENGAN PAS( PARTI ISLAM SEMALAYSIA SAHAJA)

SESIAPA YANG BERMINAT NAK TAU, DIPERSILAKAN..

TETAPI HORMATI HAK ORANG 

^_^ 


Masa akuwaasil duk cari-cari aplikasi android dalam handphone ni.. akuwaasil teringat masa baca harakahdaily.net, dia ada cakap pasala aplikasi android PAS..

Namanya PAS TOUCH N GET..




                                           
Ni lah aplikasinya...

(kalau berminat apps ni = http://www.google.com.my/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CDAQFjAC&url=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dcom.jitp.pas.touch.n.get%26hl%3Den&ei=P13OUZyFHI2Irgefo4GoAQ&usg=AFQjCNGV-VoYFxlq_2dQP-yr_c4RVMyGVA&sig2=GstfOZvfbGy_7dlKEeAxig )


Jadi akuwaasil pun download lah apps ni...

Aplikasi menyediakan Informasi- informasi yang menyeluruh tentang...

Kalau entum tak tau macam mana organisasi PAS , entum boleh cari kat sini..

 Kalau nak tau apa yang dikhabarkan oleh media PAS pun ada dibagitahu jugak...

Kira senang citer la kan.. aplikasi ni memudahkan kita nak update maklumat dari dan tentang PAS..

Zaman sekarang sudah berubah, setiap zaman ada kemajuannya..

Mungkin pada zaman ini dari segi teknologi sangat berkembang mungkin di zaman akan datang pendidikan Islam berkembang pesat.. siapa tahu? Akuwaasil percaya rentetan perubahan zaman itu kesan daripada zaman yang sebelum..

Jadi, di zaman dan era teknologi serba canggih ni kita patut gunakan sebaiknya untuk manfaat Agama Islam agar perkembangan Islam pada masa akan datang menjadi lebih baik..

Kita dapat lihat banyak perkembangan Islam sekarang ini yang berkembang dari segi Ilmu seperti Ustaz Azhar Idrus, Hiburan seperti Maher Zain, perkembangan Idea seperti PAS dan seminar2 Agama..
                                           
Kita dapat lihat juga PAS berkembang dengan baik sekali selari dengan arus zaman..

Jadi gunakan nikmat yang dikurniakan sebaiknya ye ^_^

Antara perkongsian oleh blogger lain tahun lepas http://amanz.my/2012/11/parti-pas-melancarkan-aplikasi-android-touch-n-get/